www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from artkele. Make your own badge here.

: artkele : 2007.07.05. 00:59 : Címkék: történt mitművel : 2 csepp :

meteor, avagy poi

még tavaly nyáron eldöntöttem, megtanulok meteorozni. ehhez a nagy döntéshez elég volt egy-két szerda esti hangulat a Tabánon. ilyenkor ugyanis ingyen cirkusz költözik a domboldalra: tam-tam dobosok, buzogányosok, tűznyelők és -köpők, ördögbotosok, meteorozók, diabolózók, karikások és egyéb színes népek mozognak, tekernek, tekerednek szabály szerint és össze-vissza. itt láttam először meteort, valódi nevén poi-t, ami két darab kötélre erősített nehezékből (pl. teniszlabda) áll, és a centrifugális erő alapján játszítható. ez a zsonglőrcucc eredetileg Kelet játéka volt (a wiki Új Zélandra hivatkozik, de Kína, és India említése is előfordul helyenként), és egyes harcművészetekben is fellelhető hasonló pörgettyű.

a megtanulás project gyakorlati megvalósítása viszont egészen mostanáig húzódott. a Könyvhét alatt sikerült beszereznem egy fehér-piros teniszlabdás-szalagos meteort. mióta hazaköltöztem a kollégiumból, hosszú zokniba rejtettem a szalagos poi-t, hogy kevésbé gabalyodjon, és szorgosan gyakorolgatok | verem fejbe az érdeklődő macskát, gyártom a kék-zöld foltokat különböző testrészeimen.

a folyamat elképzeléséhez fontos tudni rólam, hogy nem vagyok a legjobb mozgáskoordinációból. sőt. de eldöntöttem, hogy ha már a néptánc, a bicikli, és egyéb egyensúlyozást, mozgolódást igénylő tevékenységek elsajátítása nem sikeredett maradéktalanul, a meteorozást csakazértis profizmusra viszem, elvégre valahogy úszni és görkorizni is megtanultam... ezért, mivel lendületből képtelen vagyok egy-egy trükköt megoldani, mindig gondolatban rakom össze a mozdulatokat. gyakorlás közben leginkább számolom az ütemet és igyekszem megérteni, merrefelé is tekerjem a csuklóm, és mennyire. a módszerhez hozzátartozik, hogy minden siker után belovagolok apuék dolgozószobájába, hogy megmutassam, mire jöttem rá. így történt ez ma este is, amikoris sikerült összeraknom a hullám algoritmusát, és nagy boldogan tekertem apunak, aki óvva intett: le fogom verni a teáját az asztalról. dehogy fogom, mondtam én, a kisokos, nem olyan hosszú az a meteor...

ömmm... éljenek az utolsó mondatok...

A bejegyzés trackback címe:

https://artkele.blog.hu/api/trackback/id/tr52111943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csilla 2007.10.01. 18:10:59

szia! én is régóta próbálok rábukkanni valakire aki segítene megtanulni legalább az alapokat. pesten találkoztam is egy ádám nevű sráccal, tőle tanultam 1-2 figurát, de haza kellett jönnöm. segítenél így neten keresztül, h miket lehetne még csinálni? 1000 hála köszi!

artkele · http://artkele.blog.hu/ 2007.10.05. 19:45:52

linkekkel segítenék.

www.homeofpoi.com/
www.domorepoi.com/
www.goabolo.hu/trukkmese.htm#poi

sok leírás, kép, videó. remélem, segítenek.

(:
süti beállítások módosítása